Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 48/2022
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 312 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 537 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 85 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 12 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 45 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,6 %23,8 %3 307 00062 %
Yle TV221,7 %20,3 %3 501 00066 %
Yle Teema&Fem3,3 %3,4 %2 423 00046 %
Yle yhteensä50,7 %47,5 %4 087 00077 %
MTV316,5 %20,7 %3 623 00068 %
Sub3,5 %4,0 %2 651 00050 %
AVA2,4 %2,4 %1 828 00034 %
C More Total1,2 %1,6 %897 00017 %
MTV yhteensä23,6 %28,6 %3 937 00074 %
Nelonen6,6 %7,9 %3 116 00059 %
Jim2,3 %1,9 %1 907 00036 %
Liv1,3 %1,3 %1 753 00033 %
Hero0,8 %1,0 %1 231 00023 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,9 %12,1 %3 424 00064 %
TV52,2 %2,0 %2 156 00041 %
Kutonen1,8 %1,6 %1 652 00031 %
Frii1,8 %1,7 %1 453 00027 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %31 0001 %
TLC1,8 %1,6 %1 200 00023 %
Warner Bros. Discovery8,1 %7,2 %2 765 00052 %
STAR Channel1,9 %1,4 %1 443 00027 %
National Geographic Channel2,3 %1,5 %1 367 00026 %
Disney Finland4,1 %2,9 %2 006 00038 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,0 %0,0 %79 0001 %
Muut3,0 %2,3 %1 268 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 537 00085 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.