Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 48/2022
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 692 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 331 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 8 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 35 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,0 %26,4 %1 704 00063 %
Yle TV216,0 %13,4 %1 724 00064 %
Yle Teema&Fem3,8 %4,0 %1 275 00047 %
Yle yhteensä47,8 %43,9 %2 103 00078 %
MTV318,4 %21,7 %1 867 00069 %
Sub2,8 %3,4 %1 313 00049 %
AVA3,4 %3,3 %1 026 00038 %
C More Total0,6 %0,8 %364 00014 %
MTV yhteensä25,2 %29,3 %2 044 00076 %
Nelonen8,0 %10,0 %1 652 00061 %
Jim2,0 %1,8 %904 00034 %
Liv1,7 %1,7 %937 00035 %
Hero0,9 %1,2 %605 00022 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,6 %14,6 %1 802 00067 %
TV52,5 %2,2 %1 100 00041 %
Kutonen0,9 %0,9 %739 00027 %
Frii2,3 %2,3 %752 00028 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %5 0000 %
TLC2,9 %2,6 %667 00025 %
Warner Bros. Discovery8,8 %8,1 %1 417 00053 %
STAR Channel1,7 %1,3 %658 00024 %
National Geographic Channel1,5 %1,2 %566 00021 %
Disney Finland3,2 %2,5 %923 00034 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,0 %0,0 %34 0001 %
Muut2,5 %1,9 %567 00021 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 331 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.