Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 48/2022
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 413 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 180 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 84 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 11 t 1 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 34 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV19,0 %8,4 %682 00048 %
Yle TV229,3 %31,0 %836 00059 %
Yle Teema&Fem2,6 %2,0 %432 00031 %
Yle yhteensä40,9 %41,3 %996 00071 %
MTV316,7 %20,2 %846 00060 %
Sub5,2 %5,9 %579 00041 %
AVA2,7 %2,7 %349 00025 %
C More Total2,4 %3,3 %213 00015 %
MTV yhteensä27,1 %32,1 %970 00069 %
Nelonen7,8 %8,7 %721 00051 %
Jim2,7 %2,0 %376 00027 %
Liv1,7 %1,6 %356 00025 %
Hero0,6 %0,9 %196 00014 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,9 %13,2 %828 00059 %
TV52,8 %2,0 %488 00035 %
Kutonen1,9 %1,8 %323 00023 %
Frii1,9 %1,7 %209 00015 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %6 0000 %
TLC2,8 %2,1 %264 00019 %
Warner Bros. Discovery9,4 %7,7 %650 00046 %
STAR Channel4,5 %3,3 %372 00026 %
National Geographic Channel2,0 %1,3 %244 00017 %
Disney Finland6,5 %4,6 %459 00032 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,0 %0,0 %9 0001 %
Muut3,8 %2,1 %325 00023 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 180 00084 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.