Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 47/2022
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 413 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 204 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 85 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 11 t 38 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 40 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV19,4 %8,6 %734 00052 %
Yle TV224,5 %23,5 %805 00057 %
Yle Teema&Fem2,8 %1,9 %372 00026 %
Yle yhteensä36,7 %34,0 %994 00070 %
MTV320,9 %22,3 %809 00057 %
Sub3,9 %4,6 %550 00039 %
AVA2,2 %2,1 %318 00022 %
C More Total3,3 %3,8 %201 00014 %
MTV yhteensä30,4 %32,7 %958 00068 %
Nelonen8,4 %11,6 %643 00045 %
Jim2,4 %2,4 %361 00026 %
Liv2,2 %1,8 %392 00028 %
Hero0,8 %1,2 %189 00013 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,9 %17,1 %837 00059 %
TV52,6 %2,6 %453 00032 %
Kutonen1,8 %1,6 %284 00020 %
Frii1,3 %1,3 %198 00014 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %9 0001 %
TLC3,7 %3,2 %259 00018 %
Warner Bros. Discovery9,5 %8,7 %630 00045 %
STAR Channel4,7 %3,8 %405 00029 %
National Geographic Channel2,2 %1,6 %242 00017 %
Disney Finland6,9 %5,4 %494 00035 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,6 %0,5 %189 00013 %
Muut2,6 %2,3 %282 00020 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 204 00085 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.