Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 47/2022
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 959 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 270 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 86 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 28 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 4 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,0 %24,2 %3 328 00067 %
Yle TV218,0 %16,6 %3 290 00066 %
Yle Teema&Fem3,0 %3,5 %2 146 00043 %
Yle yhteensä49,0 %44,2 %3 863 00078 %
MTV318,0 %20,4 %3 469 00070 %
Sub3,2 %4,0 %2 527 00051 %
AVA2,1 %1,8 %1 690 00034 %
C More Total1,3 %1,5 %853 00017 %
MTV yhteensä24,6 %27,8 %3 762 00076 %
Nelonen6,7 %9,6 %2 795 00056 %
Jim2,1 %2,0 %1 820 00037 %
Liv1,3 %1,4 %1 769 00036 %
Hero1,1 %1,7 %1 263 00025 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,3 %14,6 %3 314 00067 %
TV52,4 %2,3 %2 137 00043 %
Kutonen1,7 %1,5 %1 455 00029 %
Frii1,5 %1,5 %1 241 00025 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %51 0001 %
TLC2,0 %1,5 %1 171 00024 %
Warner Bros. Discovery7,6 %7,0 %2 693 00054 %
STAR Channel1,7 %1,5 %1 362 00027 %
National Geographic Channel2,0 %1,3 %1 312 00026 %
Disney Finland3,8 %2,9 %1 953 00039 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,7 %2,2 %1 431 00029 %
Muut2,4 %1,9 %1 099 00022 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 270 00086 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.