Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 47/2022
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 312 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 553 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 86 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 22 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 55 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,7 %24,0 %3 428 00065 %
Yle TV218,1 %16,6 %3 468 00065 %
Yle Teema&Fem3,1 %3,5 %2 272 00043 %
Yle yhteensä48,9 %44,1 %4 091 00077 %
MTV317,9 %20,5 %3 607 00068 %
Sub3,2 %4,0 %2 619 00049 %
AVA2,1 %1,8 %1 716 00032 %
C More Total1,3 %1,5 %889 00017 %
MTV yhteensä24,5 %27,8 %3 954 00074 %
Nelonen6,9 %9,6 %2 938 00055 %
Jim2,1 %2,0 %1 843 00035 %
Liv1,3 %1,4 %1 793 00034 %
Hero1,1 %1,7 %1 290 00024 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,4 %14,6 %3 472 00065 %
TV52,4 %2,3 %2 162 00041 %
Kutonen1,7 %1,5 %1 475 00028 %
Frii1,5 %1,5 %1 257 00024 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %53 0001 %
TLC2,1 %1,6 %1 184 00022 %
Warner Bros. Discovery7,7 %7,0 %2 747 00052 %
STAR Channel1,7 %1,5 %1 405 00026 %
National Geographic Channel2,0 %1,3 %1 328 00025 %
Disney Finland3,7 %2,9 %2 005 00038 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,7 %2,1 %1 441 00027 %
Muut2,4 %1,9 %1 143 00022 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 553 00086 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.