Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 46/2022
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 312 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 532 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 85 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 44 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 41 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,9 %25,2 %3 285 00062 %
Yle TV210,4 %6,8 %3 181 00060 %
Yle Teema&Fem2,8 %2,9 %2 081 00039 %
Yle yhteensä41,2 %35,0 %3 866 00073 %
MTV320,3 %27,2 %3 605 00068 %
Sub3,9 %4,5 %2 458 00046 %
AVA2,1 %1,8 %1 623 00031 %
C More Total1,0 %1,3 %573 00011 %
MTV yhteensä27,3 %34,8 %3 888 00073 %
Nelonen7,3 %9,2 %2 991 00056 %
Jim2,2 %1,9 %1 940 00037 %
Liv1,5 %1,4 %1 810 00034 %
Hero0,9 %1,2 %1 213 00023 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,0 %13,7 %3 516 00066 %
TV52,6 %2,5 %2 202 00041 %
Kutonen3,0 %2,8 %1 701 00032 %
Frii1,9 %1,7 %1 368 00026 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %68 0001 %
TLC1,9 %1,7 %1 250 00024 %
Warner Bros. Discovery10,0 %9,1 %2 953 00056 %
STAR Channel2,0 %1,8 %1 436 00027 %
National Geographic Channel2,5 %1,6 %1 357 00026 %
Disney Finland4,5 %3,4 %2 059 00039 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,5 %1,9 %1 345 00025 %
Muut4,0 %3,0 %1 356 00026 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 532 00085 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.