Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 46/2022
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 519 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 174 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 86 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 40 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 49 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,0 %24,4 %1 655 00066 %
Yle TV28,7 %5,5 %1 485 00059 %
Yle Teema&Fem2,8 %3,0 %1 024 00041 %
Yle yhteensä39,6 %32,8 %1 866 00074 %
MTV324,5 %31,4 %1 786 00071 %
Sub3,0 %3,3 %1 146 00045 %
AVA2,7 %2,2 %851 00034 %
C More Total0,5 %0,5 %230 0009 %
MTV yhteensä30,7 %37,4 %1 914 00076 %
Nelonen8,2 %10,5 %1 473 00058 %
Jim1,8 %1,5 %902 00036 %
Liv1,8 %1,5 %913 00036 %
Hero1,0 %1,2 %584 00023 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,8 %14,7 %1 700 00067 %
TV52,6 %2,4 %1 046 00042 %
Kutonen1,6 %1,6 %711 00028 %
Frii2,3 %1,9 %673 00027 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %21 0001 %
TLC2,8 %2,5 %682 00027 %
Warner Bros. Discovery9,5 %8,5 %1 426 00057 %
STAR Channel1,8 %1,6 %661 00026 %
National Geographic Channel1,7 %1,1 %579 00023 %
Disney Finland3,5 %2,7 %939 00037 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,5 %1,9 %656 00026 %
Muut2,6 %2,1 %571 00023 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 174 00086 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.