Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 46/2022
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 249 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 194 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 96 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 39 t 22 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 37 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV136,1 %32,7 %1 177 00094 %
Yle TV210,3 %6,2 %1 076 00086 %
Yle Teema&Fem3,1 %3,5 %894 00072 %
Yle yhteensä49,5 %42,4 %1 188 00095 %
MTV321,4 %29,3 %1 136 00091 %
Sub2,3 %2,8 %775 00062 %
AVA1,8 %1,2 %629 00050 %
C More Total0,7 %1,1 %201 00016 %
MTV yhteensä26,3 %34,3 %1 153 00092 %
Nelonen5,5 %6,4 %960 00077 %
Jim2,0 %1,6 %680 00055 %
Liv1,0 %0,8 %633 00051 %
Hero0,8 %1,0 %479 00038 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä9,2 %9,8 %1 052 00084 %
TV51,7 %1,7 %712 00057 %
Kutonen2,2 %1,8 %583 00047 %
Frii2,0 %1,8 %521 00042 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %8 0001 %
TLC1,4 %1,2 %456 00037 %
Warner Bros. Discovery7,6 %6,9 %905 00073 %
STAR Channel0,9 %0,7 %420 00034 %
National Geographic Channel2,3 %1,3 %527 00042 %
Disney Finland3,2 %2,1 %670 00054 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV2,3 %3,2 %705 00057 %
Muut2,2 %2,0 %366 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 194 00096 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.