Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 46/2022
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 692 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 323 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 86 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 46 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 41 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,6 %24,2 %1 705 00063 %
Yle TV29,1 %5,5 %1 587 00059 %
Yle Teema&Fem2,8 %3,0 %1 057 00039 %
Yle yhteensä39,5 %32,7 %1 983 00074 %
MTV324,4 %31,5 %1 884 00070 %
Sub3,1 %3,3 %1 208 00045 %
AVA2,6 %2,1 %863 00032 %
C More Total0,6 %0,6 %245 0009 %
MTV yhteensä30,7 %37,5 %2 027 00075 %
Nelonen8,5 %10,7 %1 571 00058 %
Jim1,8 %1,5 %914 00034 %
Liv1,8 %1,5 %946 00035 %
Hero1,0 %1,2 %590 00022 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,0 %14,9 %1 807 00067 %
TV52,6 %2,4 %1 082 00040 %
Kutonen1,6 %1,6 %735 00027 %
Frii2,3 %1,9 %679 00025 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %21 0001 %
TLC2,8 %2,5 %688 00026 %
Warner Bros. Discovery9,5 %8,5 %1 483 00055 %
STAR Channel1,8 %1,6 %673 00025 %
National Geographic Channel1,7 %1,1 %588 00022 %
Disney Finland3,4 %2,7 %959 00036 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,5 %1,9 %665 00025 %
Muut2,6 %2,1 %598 00022 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 323 00086 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.