Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 46/2022
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 959 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 240 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 86 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 43 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 49 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,3 %25,5 %3 180 00064 %
Yle TV210,1 %6,8 %2 973 00060 %
Yle Teema&Fem2,8 %2,9 %2 031 00041 %
Yle yhteensä41,2 %35,2 %3 636 00073 %
MTV320,4 %27,1 %3 434 00069 %
Sub3,8 %4,5 %2 348 00047 %
AVA2,1 %1,8 %1 596 00032 %
C More Total1,0 %1,3 %549 00011 %
MTV yhteensä27,3 %34,7 %3 687 00074 %
Nelonen7,0 %8,9 %2 816 00057 %
Jim2,3 %1,9 %1 899 00038 %
Liv1,5 %1,3 %1 762 00036 %
Hero1,0 %1,2 %1 207 00024 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,8 %13,4 %3 327 00067 %
TV52,6 %2,5 %2 132 00043 %
Kutonen3,0 %2,8 %1 662 00034 %
Frii1,9 %1,7 %1 345 00027 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %68 0001 %
TLC1,9 %1,6 %1 234 00025 %
Warner Bros. Discovery10,1 %9,1 %2 835 00057 %
STAR Channel2,0 %1,8 %1 401 00028 %
National Geographic Channel2,5 %1,6 %1 338 00027 %
Disney Finland4,6 %3,4 %2 007 00040 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,5 %1,9 %1 328 00027 %
Muut4,0 %3,0 %1 304 00026 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 240 00086 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.