Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 45/2022
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 959 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 186 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 84 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 41 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 49 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,7 %26,7 %3 288 00066 %
Yle TV27,2 %5,3 %2 890 00058 %
Yle Teema&Fem3,2 %3,2 %2 185 00044 %
Yle yhteensä40,1 %35,2 %3 653 00074 %
MTV319,0 %24,8 %3 373 00068 %
Sub3,5 %4,1 %2 206 00044 %
AVA2,3 %2,0 %1 668 00034 %
C More Total0,7 %0,4 %403 0008 %
MTV yhteensä25,5 %31,3 %3 673 00074 %
Nelonen8,0 %10,2 %2 866 00058 %
Jim2,2 %1,8 %1 856 00037 %
Liv1,8 %1,5 %1 766 00036 %
Hero0,9 %1,1 %1 145 00023 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,8 %14,6 %3 325 00067 %
TV54,8 %4,8 %2 311 00047 %
Kutonen2,2 %2,1 %1 476 00030 %
Frii2,2 %2,1 %1 221 00025 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %55 0001 %
TLC1,9 %1,6 %1 175 00024 %
Warner Bros. Discovery11,3 %10,7 %2 808 00057 %
STAR Channel2,3 %1,8 %1 410 00028 %
National Geographic Channel2,8 %1,6 %1 282 00026 %
Disney Finland5,1 %3,5 %1 954 00039 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,5 %1,7 %1 250 00025 %
Muut3,7 %3,0 %1 262 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 186 00084 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.