Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 45/2022
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 620 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 190 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 84 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 40 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 40 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,7 %27,3 %1 655 00063 %
Yle TV28,7 %6,9 %1 569 00060 %
Yle Teema&Fem3,1 %3,1 %1 097 00042 %
Yle yhteensä41,6 %37,3 %1 898 00072 %
MTV314,9 %20,0 %1 690 00065 %
Sub4,4 %5,5 %1 207 00046 %
AVA1,9 %1,7 %806 00031 %
C More Total1,1 %0,6 %254 00010 %
MTV yhteensä22,4 %27,9 %1 861 00071 %
Nelonen6,3 %7,7 %1 446 00055 %
Jim2,6 %2,2 %994 00038 %
Liv1,3 %1,2 %837 00032 %
Hero0,9 %1,1 %596 00023 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,0 %12,3 %1 700 00065 %
TV55,8 %6,2 %1 273 00049 %
Kutonen3,3 %3,1 %866 00033 %
Frii1,8 %1,8 %639 00024 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %40 0002 %
TLC1,1 %0,9 %542 00021 %
Warner Bros. Discovery12,2 %12,3 %1 480 00057 %
STAR Channel2,7 %2,2 %800 00031 %
National Geographic Channel3,7 %2,4 %753 00029 %
Disney Finland6,4 %4,6 %1 102 00042 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,6 %1,7 %667 00025 %
Muut4,8 %3,9 %736 00028 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 190 00084 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.