Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 45/2022
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 413 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 194 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 85 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 9 t 44 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 23 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV114,7 %14,3 %710 00050 %
Yle TV29,5 %6,1 %675 00048 %
Yle Teema&Fem1,8 %1,6 %343 00024 %
Yle yhteensä26,0 %22,0 %932 00066 %
MTV317,7 %22,1 %807 00057 %
Sub6,0 %6,4 %531 00038 %
AVA2,6 %2,6 %351 00025 %
C More Total0,9 %0,6 %76 0005 %
MTV yhteensä27,1 %31,7 %953 00068 %
Nelonen11,8 %15,7 %723 00051 %
Jim2,6 %2,4 %345 00024 %
Liv2,4 %2,3 %406 00029 %
Hero1,0 %1,2 %185 00013 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä17,9 %21,6 %876 00062 %
TV56,6 %7,2 %547 00039 %
Kutonen2,6 %2,4 %281 00020 %
Frii2,0 %2,2 %200 00014 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %8 0001 %
TLC3,6 %2,5 %231 00016 %
Warner Bros. Discovery14,9 %14,3 %722 00051 %
STAR Channel5,9 %4,0 %362 00026 %
National Geographic Channel2,7 %1,6 %231 00016 %
Disney Finland8,6 %5,6 %454 00032 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,4 %0,2 %136 00010 %
Muut5,1 %4,5 %351 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 194 00085 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.