Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 47/2022
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 620 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 215 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 85 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 28 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 4 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,1 %21,8 %1 668 00064 %
Yle TV222,5 %21,5 %1 779 00068 %
Yle Teema&Fem2,7 %3,0 %1 107 00042 %
Yle yhteensä50,2 %46,3 %2 004 00076 %
MTV318,9 %22,1 %1 778 00068 %
Sub3,5 %4,0 %1 348 00051 %
AVA1,6 %1,4 %799 00030 %
C More Total1,9 %2,3 %546 00021 %
MTV yhteensä25,8 %29,9 %1 949 00074 %
Nelonen5,2 %6,9 %1 410 00054 %
Jim2,2 %2,2 %990 00038 %
Liv0,9 %1,0 %816 00031 %
Hero1,0 %1,6 %661 00025 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä9,2 %11,7 %1 659 00063 %
TV51,9 %2,1 %1 091 00042 %
Kutonen2,3 %2,0 %868 00033 %
Frii1,0 %1,0 %625 00024 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %35 0001 %
TLC1,0 %0,6 %549 00021 %
Warner Bros. Discovery6,4 %5,8 %1 368 00052 %
STAR Channel1,9 %1,8 %779 00030 %
National Geographic Channel2,6 %1,6 %758 00029 %
Disney Finland4,6 %3,4 %1 099 00042 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,4 %1,6 %706 00027 %
Muut2,8 %2,2 %605 00023 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 215 00085 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.