Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 48/2022
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 620 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 206 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 84 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 18 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 54 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV123,4 %21,2 %1 603 00061 %
Yle TV227,0 %27,0 %1 777 00068 %
Yle Teema&Fem2,9 %2,8 %1 148 00044 %
Yle yhteensä53,3 %51,0 %1 984 00076 %
MTV314,8 %19,6 %1 756 00067 %
Sub4,1 %4,6 %1 339 00051 %
AVA1,6 %1,4 %802 00031 %
C More Total1,7 %2,4 %533 00020 %
MTV yhteensä22,1 %28,0 %1 892 00072 %
Nelonen5,2 %5,9 %1 464 00056 %
Jim2,5 %2,0 %1 003 00038 %
Liv0,9 %0,9 %816 00031 %
Hero0,7 %0,9 %625 00024 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä9,3 %9,7 %1 622 00062 %
TV52,0 %1,9 %1 055 00040 %
Kutonen2,6 %2,4 %913 00035 %
Frii1,4 %1,2 %701 00027 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %25 0001 %
TLC0,9 %0,7 %533 00020 %
Warner Bros. Discovery7,4 %6,4 %1 348 00051 %
STAR Channel2,0 %1,5 %785 00030 %
National Geographic Channel2,9 %1,8 %802 00031 %
Disney Finland5,0 %3,3 %1 082 00041 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,0 %0,0 %45 0002 %
Muut3,5 %2,7 %701 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 206 00084 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.