Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 47/2022
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 382 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 287 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 93 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 24 t 16 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 28 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV124,8 %22,8 %1 169 00085 %
Yle TV216,7 %16,4 %1 050 00076 %
Yle Teema&Fem2,8 %3,2 %754 00055 %
Yle yhteensä44,3 %42,4 %1 224 00089 %
MTV317,8 %19,8 %1 158 00084 %
Sub3,7 %4,5 %915 00066 %
AVA2,4 %2,3 %622 00045 %
C More Total0,6 %0,6 %241 00017 %
MTV yhteensä24,6 %27,2 %1 213 00088 %
Nelonen7,1 %9,9 %952 00069 %
Jim2,4 %2,1 %663 00048 %
Liv1,6 %1,8 %629 00046 %
Hero1,5 %2,3 %521 00038 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,6 %16,1 %1 107 00080 %
TV53,2 %3,0 %778 00056 %
Kutonen2,6 %2,2 %591 00043 %
Frii1,6 %1,5 %472 00034 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %24 0002 %
TLC2,0 %1,4 %422 00031 %
Warner Bros. Discovery9,7 %8,2 %985 00071 %
STAR Channel1,5 %1,4 %460 00033 %
National Geographic Channel2,5 %1,6 %519 00038 %
Disney Finland4,0 %2,9 %700 00051 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,9 %1,1 %474 00034 %
Muut3,9 %2,3 %360 00026 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 287 00093 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.