Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 44/2022
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 440 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 027 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 83 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 41 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 49 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,1 %26,4 %1 617 00066 %
Yle TV212,1 %10,9 %1 510 00062 %
Yle Teema&Fem3,1 %3,4 %1 051 00043 %
Yle yhteensä43,3 %40,8 %1 771 00073 %
MTV315,9 %20,2 %1 608 00066 %
Sub4,1 %4,3 %1 150 00047 %
AVA2,1 %2,0 %800 00033 %
C More Total2,2 %2,9 %374 00015 %
MTV yhteensä24,3 %29,4 %1 761 00072 %
Nelonen6,6 %8,3 %1 408 00058 %
Jim3,0 %2,6 %1 006 00041 %
Liv1,4 %1,3 %876 00036 %
Hero0,9 %1,2 %641 00026 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,8 %13,5 %1 627 00067 %
TV52,2 %2,3 %1 010 00041 %
Kutonen3,1 %2,6 %874 00036 %
Frii1,7 %1,4 %627 00026 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %41 0002 %
TLC1,1 %0,7 %541 00022 %
Warner Bros. Discovery8,3 %7,1 %1 298 00053 %
STAR Channel2,7 %2,3 %789 00032 %
National Geographic Channel3,5 %2,3 %755 00031 %
Disney Finland6,2 %4,5 %1 079 00044 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,8 %1,9 %695 00028 %
Muut5,4 %4,8 %702 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 027 00083 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.