Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 43/2022
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 440 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 041 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 84 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 5 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 44 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,9 %27,6 %1 578 00065 %
Yle TV27,7 %6,1 %1 452 00060 %
Yle Teema&Fem2,9 %2,6 %1 021 00042 %
Yle yhteensä39,6 %36,3 %1 735 00071 %
MTV316,1 %20,4 %1 618 00066 %
Sub4,8 %5,2 %1 195 00049 %
AVA2,0 %1,8 %815 00033 %
C More Total2,1 %2,7 %386 00016 %
MTV yhteensä24,9 %30,1 %1 805 00074 %
Nelonen7,3 %9,6 %1 441 00059 %
Jim3,5 %3,0 %953 00039 %
Liv1,5 %1,8 %909 00037 %
Hero1,1 %1,5 %683 00028 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,6 %15,9 %1 635 00067 %
TV52,5 %2,3 %988 00040 %
Kutonen3,1 %2,7 %875 00036 %
Frii1,7 %1,5 %651 00027 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %34 0001 %
TLC1,2 %0,9 %560 00023 %
Warner Bros. Discovery8,8 %7,7 %1 309 00054 %
STAR Channel3,0 %2,4 %755 00031 %
National Geographic Channel3,4 %2,1 %729 00030 %
Disney Finland6,4 %4,4 %1 019 00042 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,7 %1,8 %673 00028 %
Muut6,1 %5,6 %742 00030 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 041 00084 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.