Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 42/2022
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 440 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 050 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 84 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 28 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 38 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,1 %27,0 %1 576 00065 %
Yle TV28,6 %6,3 %1 458 00060 %
Yle Teema&Fem2,8 %2,7 %982 00040 %
Yle yhteensä39,5 %35,9 %1 751 00072 %
MTV316,7 %21,0 %1 607 00066 %
Sub4,1 %4,6 %1 134 00046 %
AVA2,0 %2,0 %773 00032 %
C More Total2,5 %2,5 %340 00014 %
MTV yhteensä25,3 %30,1 %1 750 00072 %
Nelonen7,0 %9,5 %1 441 00059 %
Jim3,5 %2,8 %985 00040 %
Liv1,6 %1,7 %906 00037 %
Hero1,2 %1,8 %634 00026 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,3 %15,8 %1 680 00069 %
TV52,4 %2,4 %1 039 00043 %
Kutonen3,4 %3,3 %840 00034 %
Frii1,7 %1,4 %650 00027 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %39 0002 %
TLC1,1 %0,9 %441 00018 %
Warner Bros. Discovery9,6 %8,8 %1 316 00054 %
STAR Channel2,5 %1,8 %736 00030 %
National Geographic Channel3,4 %2,0 %715 00029 %
Disney Finland5,8 %3,8 %1 001 00041 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,7 %1,9 %672 00028 %
Muut5,8 %5,4 %738 00030 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 050 00084 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.