Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 42/2022
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 382 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 279 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 92 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 39 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 6 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV124,8 %24,0 %1 161 00084 %
Yle TV27,1 %5,4 %987 00071 %
Yle Teema&Fem2,6 %2,1 %757 00055 %
Yle yhteensä34,4 %31,4 %1 217 00088 %
MTV318,7 %23,2 %1 149 00083 %
Sub4,2 %4,8 %773 00056 %
AVA2,7 %2,8 %613 00044 %
C More Total1,3 %1,0 %200 00014 %
MTV yhteensä26,8 %31,8 %1 209 00087 %
Nelonen9,6 %11,9 %968 00070 %
Jim2,9 %2,5 %676 00049 %
Liv2,2 %2,1 %661 00048 %
Hero1,7 %2,3 %494 00036 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä16,5 %18,9 %1 115 00081 %
TV53,1 %2,8 %772 00056 %
Kutonen2,9 %2,9 %589 00043 %
Frii2,0 %1,6 %533 00039 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %24 0002 %
TLC1,8 %1,6 %378 00027 %
Warner Bros. Discovery10,8 %9,7 %948 00069 %
STAR Channel2,2 %1,6 %494 00036 %
National Geographic Channel3,0 %1,9 %496 00036 %
Disney Finland5,2 %3,5 %706 00051 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,0 %1,0 %469 00034 %
Muut5,8 %4,3 %428 00031 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 279 00092 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.