Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 42/2022
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 413 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 189 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 84 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 9 t 52 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 25 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV113,5 %11,8 %700 00050 %
Yle TV29,5 %6,9 %692 00049 %
Yle Teema&Fem1,2 %0,9 %287 00020 %
Yle yhteensä24,2 %19,6 %882 00062 %
MTV318,7 %21,4 %793 00056 %
Sub5,4 %5,5 %532 00038 %
AVA2,3 %2,3 %355 00025 %
C More Total2,3 %2,8 %128 0009 %
MTV yhteensä28,7 %32,0 %945 00067 %
Nelonen14,6 %20,0 %821 00058 %
Jim3,4 %3,1 %385 00027 %
Liv3,4 %3,5 %490 00035 %
Hero1,2 %1,6 %226 00016 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä22,6 %28,1 %952 00067 %
TV53,3 %3,4 %447 00032 %
Kutonen2,7 %2,7 %317 00022 %
Frii1,8 %1,6 %223 00016 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %16 0001 %
TLC3,2 %2,2 %227 00016 %
Warner Bros. Discovery11,2 %10,2 %649 00046 %
STAR Channel5,2 %3,8 %370 00026 %
National Geographic Channel1,7 %0,9 %257 00018 %
Disney Finland6,9 %4,7 %458 00032 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,6 %0,6 %173 00012 %
Muut7,2 %6,9 %403 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 189 00084 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.