Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 42/2022
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 620 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 184 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 83 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 26 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 29 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,9 %26,8 %1 629 00062 %
Yle TV28,8 %6,3 %1 541 00059 %
Yle Teema&Fem2,8 %2,7 %1 005 00038 %
Yle yhteensä39,4 %35,8 %1 841 00070 %
MTV316,7 %21,1 %1 684 00064 %
Sub4,2 %4,6 %1 185 00045 %
AVA2,0 %2,0 %781 00030 %
C More Total2,5 %2,5 %353 00013 %
MTV yhteensä25,4 %30,2 %1 856 00071 %
Nelonen7,1 %9,5 %1 518 00058 %
Jim3,5 %2,8 %1 013 00039 %
Liv1,6 %1,7 %926 00035 %
Hero1,2 %1,8 %643 00025 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,4 %15,8 %1 767 00067 %
TV52,4 %2,5 %1 062 00041 %
Kutonen3,4 %3,3 %850 00032 %
Frii1,6 %1,4 %658 00025 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %39 0001 %
TLC1,1 %0,9 %441 00017 %
Warner Bros. Discovery9,5 %8,8 %1 352 00052 %
STAR Channel2,5 %1,8 %762 00029 %
National Geographic Channel3,3 %2,0 %723 00028 %
Disney Finland5,8 %3,8 %1 035 00040 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,7 %1,9 %675 00026 %
Muut5,7 %5,5 %769 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 184 00083 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.