Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 41/2022
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 620 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 181 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 83 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 35 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 31 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,4 %27,3 %1 660 00063 %
Yle TV27,8 %6,3 %1 538 00059 %
Yle Teema&Fem3,1 %2,9 %986 00038 %
Yle yhteensä40,3 %36,5 %1 877 00072 %
MTV317,3 %22,2 %1 706 00065 %
Sub4,6 %4,9 %1 170 00045 %
AVA1,9 %1,7 %791 00030 %
C More Total2,1 %2,7 %412 00016 %
MTV yhteensä25,9 %31,5 %1 888 00072 %
Nelonen7,2 %8,8 %1 467 00056 %
Jim3,7 %2,8 %979 00037 %
Liv1,3 %1,3 %811 00031 %
Hero1,4 %2,1 %641 00024 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,7 %15,0 %1 712 00065 %
TV52,5 %2,5 %1 071 00041 %
Kutonen2,7 %2,3 %915 00035 %
Frii1,7 %1,5 %594 00023 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %29 0001 %
TLC1,1 %0,9 %443 00017 %
Warner Bros. Discovery8,3 %7,4 %1 350 00052 %
STAR Channel2,4 %1,9 %731 00028 %
National Geographic Channel3,2 %2,0 %716 00027 %
Disney Finland5,6 %4,0 %1 063 00041 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,9 %2,3 %725 00028 %
Muut5,2 %4,6 %736 00028 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 181 00083 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.