Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 41/2022
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 312 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 480 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 84 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 0 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 34 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,0 %26,4 %3 398 00064 %
Yle TV27,1 %5,4 %3 148 00059 %
Yle Teema&Fem2,9 %2,5 %1 999 00038 %
Yle yhteensä39,0 %34,3 %3 886 00073 %
MTV320,9 %26,0 %3 594 00068 %
Sub3,9 %4,1 %2 270 00043 %
AVA2,4 %2,0 %1 701 00032 %
C More Total1,4 %1,7 %663 00012 %
MTV yhteensä28,5 %33,7 %3 945 00074 %
Nelonen8,7 %11,5 %3 061 00058 %
Jim2,9 %2,1 %1 829 00034 %
Liv1,6 %1,5 %1 743 00033 %
Hero1,3 %1,7 %1 225 00023 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,5 %16,7 %3 533 00067 %
TV52,5 %2,2 %2 071 00039 %
Kutonen1,8 %1,5 %1 551 00029 %
Frii2,0 %1,8 %1 243 00023 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %40 0001 %
TLC1,9 %1,6 %1 050 00020 %
Warner Bros. Discovery8,4 %7,3 %2 739 00052 %
STAR Channel2,0 %1,6 %1 343 00025 %
National Geographic Channel2,4 %1,5 %1 259 00024 %
Disney Finland4,3 %3,0 %1 958 00037 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,9 %2,4 %1 411 00027 %
Muut3,9 %3,4 %1 334 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 480 00084 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.