Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 41/2022
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 959 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 198 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 85 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 59 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 43 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,3 %26,6 %3 304 00067 %
Yle TV26,7 %5,2 %2 948 00059 %
Yle Teema&Fem2,9 %2,5 %1 966 00040 %
Yle yhteensä39,0 %34,4 %3 664 00074 %
MTV320,9 %25,9 %3 425 00069 %
Sub3,9 %4,1 %2 189 00044 %
AVA2,4 %2,0 %1 664 00034 %
C More Total1,4 %1,7 %629 00013 %
MTV yhteensä28,5 %33,7 %3 735 00075 %
Nelonen8,6 %11,5 %2 910 00059 %
Jim2,9 %2,1 %1 786 00036 %
Liv1,6 %1,5 %1 705 00034 %
Hero1,3 %1,7 %1 209 00024 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,5 %16,7 %3 362 00068 %
TV52,5 %2,2 %1 991 00040 %
Kutonen1,8 %1,5 %1 518 00031 %
Frii2,0 %1,8 %1 231 00025 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %40 0001 %
TLC2,0 %1,7 %1 036 00021 %
Warner Bros. Discovery8,4 %7,3 %2 633 00053 %
STAR Channel1,9 %1,5 %1 293 00026 %
National Geographic Channel2,4 %1,5 %1 251 00025 %
Disney Finland4,3 %3,0 %1 902 00038 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,9 %2,4 %1 404 00028 %
Muut4,0 %3,4 %1 269 00026 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 198 00085 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.