Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 41/2022
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 382 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 275 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 92 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 13 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 10 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,2 %24,3 %1 163 00084 %
Yle TV26,1 %5,8 %1 019 00074 %
Yle Teema&Fem2,9 %2,5 %717 00052 %
Yle yhteensä35,2 %32,6 %1 228 00089 %
MTV318,8 %23,5 %1 134 00082 %
Sub4,2 %4,5 %749 00054 %
AVA2,6 %2,4 %588 00043 %
C More Total1,2 %1,2 %227 00016 %
MTV yhteensä26,9 %31,6 %1 220 00088 %
Nelonen9,9 %12,6 %993 00072 %
Jim3,2 %2,5 %640 00046 %
Liv2,0 %1,9 %589 00043 %
Hero1,7 %2,3 %509 00037 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä16,8 %19,2 %1 132 00082 %
TV53,0 %2,6 %721 00052 %
Kutonen2,5 %2,0 %599 00043 %
Frii2,2 %1,6 %493 00036 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %27 0002 %
TLC2,0 %1,7 %353 00026 %
Warner Bros. Discovery10,0 %8,2 %951 00069 %
STAR Channel1,8 %1,5 %451 00033 %
National Geographic Channel2,7 %1,8 %490 00035 %
Disney Finland4,6 %3,3 %694 00050 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,1 %1,4 %468 00034 %
Muut5,8 %4,2 %416 00030 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 275 00092 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.