Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 40/2022
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 382 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 303 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 94 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 16 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 11 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,1 %25,1 %1 148 00083 %
Yle TV25,2 %4,9 %985 00071 %
Yle Teema&Fem3,2 %2,8 %764 00055 %
Yle yhteensä34,4 %32,8 %1 221 00088 %
MTV319,2 %24,0 %1 175 00085 %
Sub4,5 %4,8 %760 00055 %
AVA2,6 %2,6 %603 00044 %
C More Total1,4 %1,3 %201 00015 %
MTV yhteensä27,7 %32,7 %1 232 00089 %
Nelonen9,1 %11,4 %982 00071 %
Jim3,1 %2,8 %653 00047 %
Liv2,2 %1,8 %663 00048 %
Hero1,4 %1,9 %481 00035 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä15,8 %18,0 %1 114 00081 %
TV53,4 %3,1 %764 00055 %
Kutonen2,5 %2,2 %557 00040 %
Frii2,2 %1,8 %470 00034 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %14 0001 %
TLC1,7 %1,5 %371 00027 %
Warner Bros. Discovery10,2 %8,7 %926 00067 %
STAR Channel2,3 %1,7 %471 00034 %
National Geographic Channel2,9 %1,8 %472 00034 %
Disney Finland5,2 %3,4 %684 00050 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,9 %1,1 %434 00031 %
Muut6,2 %4,1 %433 00031 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 303 00094 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.