Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 40/2022
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 440 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 059 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 84 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 43 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 40 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,7 %27,6 %1 555 00064 %
Yle TV26,4 %5,5 %1 408 00058 %
Yle Teema&Fem3,0 %2,9 %993 00041 %
Yle yhteensä39,1 %36,0 %1 766 00072 %
MTV317,4 %22,2 %1 629 00067 %
Sub4,4 %4,5 %1 133 00046 %
AVA1,9 %1,9 %803 00033 %
C More Total2,2 %2,6 %369 00015 %
MTV yhteensä25,9 %31,1 %1 821 00075 %
Nelonen7,4 %9,1 %1 393 00057 %
Jim3,7 %3,2 %987 00040 %
Liv1,6 %1,4 %837 00034 %
Hero1,1 %1,7 %624 00026 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,7 %15,4 %1 599 00066 %
TV52,7 %2,8 %1 014 00042 %
Kutonen2,7 %2,5 %838 00034 %
Frii1,8 %1,6 %637 00026 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %25 0001 %
TLC1,1 %0,8 %547 00022 %
Warner Bros. Discovery8,7 %7,8 %1 302 00053 %
STAR Channel2,6 %1,8 %742 00030 %
National Geographic Channel3,2 %2,2 %748 00031 %
Disney Finland5,8 %4,0 %1 024 00042 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,8 %2,0 %685 00028 %
Muut6,0 %5,0 %758 00031 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 059 00084 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.