Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 40/2022
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 519 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 175 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 86 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 42 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 40 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,2 %24,6 %1 676 00067 %
Yle TV26,0 %5,0 %1 514 00060 %
Yle Teema&Fem3,0 %2,5 %1 000 00040 %
Yle yhteensä37,2 %32,1 %1 898 00075 %
MTV324,2 %29,7 %1 776 00071 %
Sub3,1 %3,1 %1 029 00041 %
AVA2,9 %2,4 %926 00037 %
C More Total0,7 %0,8 %218 0009 %
MTV yhteensä30,8 %35,9 %1 925 00076 %
Nelonen10,8 %13,9 %1 564 00062 %
Jim2,1 %1,6 %821 00033 %
Liv2,2 %1,7 %934 00037 %
Hero1,0 %1,4 %544 00022 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä16,1 %18,6 %1 752 00070 %
TV52,4 %2,0 %956 00038 %
Kutonen0,8 %0,8 %625 00025 %
Frii2,5 %2,3 %643 00026 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %3 0000 %
TLC2,4 %2,0 %618 00025 %
Warner Bros. Discovery8,1 %7,1 %1 304 00052 %
STAR Channel1,7 %1,3 %587 00023 %
National Geographic Channel1,7 %0,9 %530 00021 %
Disney Finland3,4 %2,2 %875 00035 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,6 %2,1 %650 00026 %
Muut3,0 %2,3 %555 00022 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 175 00086 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.