Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 40/2022
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 312 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 522 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 85 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 47 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 32 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,5 %25,8 %3 341 00063 %
Yle TV26,7 %5,5 %3 140 00059 %
Yle Teema&Fem3,0 %2,7 %2 047 00039 %
Yle yhteensä38,2 %33,9 %3 899 00073 %
MTV320,8 %26,2 %3 606 00068 %
Sub3,8 %3,8 %2 262 00043 %
AVA2,4 %2,1 %1 778 00033 %
C More Total1,4 %1,6 %614 00012 %
MTV yhteensä28,4 %33,8 %3 983 00075 %
Nelonen9,2 %11,7 %3 110 00059 %
Jim2,9 %2,4 %1 844 00035 %
Liv1,9 %1,6 %1 815 00034 %
Hero1,1 %1,5 %1 181 00022 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä15,0 %17,1 %3 542 00067 %
TV52,5 %2,4 %2 024 00038 %
Kutonen1,8 %1,6 %1 482 00028 %
Frii2,1 %2,0 %1 295 00024 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %28 0001 %
TLC1,7 %1,4 %1 185 00022 %
Warner Bros. Discovery8,3 %7,4 %2 682 00050 %
STAR Channel2,2 %1,5 %1 373 00026 %
National Geographic Channel2,4 %1,5 %1 288 00024 %
Disney Finland4,5 %3,0 %1 948 00037 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,7 %2,0 %1 344 00025 %
Muut4,4 %3,6 %1 399 00026 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 522 00085 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.