Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 39/2022
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 312 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 579 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 86 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 1 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 34 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,6 %26,3 %3 466 00065 %
Yle TV28,7 %6,5 %3 250 00061 %
Yle Teema&Fem2,7 %2,1 %1 909 00036 %
Yle yhteensä41,0 %35,0 %4 020 00076 %
MTV320,4 %26,1 %3 730 00070 %
Sub4,0 %4,3 %2 325 00044 %
AVA2,1 %1,9 %1 724 00032 %
C More Total1,6 %1,7 %645 00012 %
MTV yhteensä28,0 %34,0 %3 967 00075 %
Nelonen8,8 %11,7 %3 208 00060 %
Jim2,6 %2,1 %1 916 00036 %
Liv1,6 %1,5 %1 688 00032 %
Hero0,9 %1,3 %1 099 00021 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,0 %16,6 %3 534 00067 %
TV52,2 %2,1 %1 927 00036 %
Kutonen2,4 %2,3 %1 559 00029 %
Frii1,7 %1,5 %1 125 00021 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %40 0001 %
TLC1,6 %1,3 %1 085 00020 %
Warner Bros. Discovery8,2 %7,5 %2 679 00050 %
STAR Channel1,7 %1,3 %1 426 00027 %
National Geographic Channel2,3 %1,5 %1 304 00025 %
Disney Finland4,0 %2,8 %1 999 00038 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,6 %1,9 %1 419 00027 %
Muut4,1 %3,4 %1 399 00026 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 579 00086 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.