Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 39/2022
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 620 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 221 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 85 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 3 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 35 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,7 %27,8 %1 686 00064 %
Yle TV29,8 %7,9 %1 630 00062 %
Yle Teema&Fem2,6 %2,0 %937 00036 %
Yle yhteensä42,2 %37,7 %1 952 00075 %
MTV316,7 %21,8 %1 787 00068 %
Sub5,2 %5,7 %1 240 00047 %
AVA1,5 %1,5 %800 00031 %
C More Total2,4 %2,7 %375 00014 %
MTV yhteensä25,8 %31,7 %1 923 00073 %
Nelonen7,2 %9,2 %1 548 00059 %
Jim3,2 %2,6 %1 015 00039 %
Liv1,2 %1,1 %794 00030 %
Hero0,9 %1,4 %565 00022 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,5 %14,4 %1 703 00065 %
TV52,3 %2,4 %994 00038 %
Kutonen3,7 %3,5 %956 00036 %
Frii1,4 %1,1 %582 00022 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %33 0001 %
TLC1,0 %0,7 %513 00020 %
Warner Bros. Discovery8,8 %8,2 %1 353 00052 %
STAR Channel2,1 %1,7 %765 00029 %
National Geographic Channel3,1 %2,0 %743 00028 %
Disney Finland5,2 %3,7 %1 071 00041 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,6 %1,8 %744 00028 %
Muut5,2 %4,5 %789 00030 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 221 00085 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.