Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 39/2022
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 249 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 221 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 98 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 37 t 21 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 20 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV138,1 %33,5 %1 184 00095 %
Yle TV27,1 %4,9 %1 043 00084 %
Yle Teema&Fem3,4 %2,6 %881 00071 %
Yle yhteensä48,6 %41,0 %1 196 00096 %
MTV321,6 %28,3 %1 157 00093 %
Sub2,4 %2,5 %745 00060 %
AVA1,8 %1,5 %612 00049 %
C More Total1,5 %1,6 %195 00016 %
MTV yhteensä27,4 %33,9 %1 173 00094 %
Nelonen6,3 %8,9 %957 00077 %
Jim2,4 %1,7 %670 00054 %
Liv1,2 %0,9 %598 00048 %
Hero0,7 %1,1 %439 00035 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,6 %12,6 %1 015 00081 %
TV51,4 %1,3 %643 00052 %
Kutonen1,6 %1,5 %505 00040 %
Frii1,9 %1,9 %487 00039 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %18 0001 %
TLC1,4 %1,2 %442 00035 %
Warner Bros. Discovery6,5 %5,9 %836 00067 %
STAR Channel0,7 %0,6 %440 00035 %
National Geographic Channel2,1 %1,3 %483 00039 %
Disney Finland2,9 %2,0 %652 00052 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV2,4 %3,2 %754 00060 %
Muut2,4 %2,6 %387 00031 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 221 00098 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.