Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 39/2022
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 440 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 062 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 85 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 0 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 43 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,2 %28,0 %1 608 00066 %
Yle TV29,3 %7,8 %1 513 00062 %
Yle Teema&Fem2,6 %2,0 %929 00038 %
Yle yhteensä42,2 %37,8 %1 817 00075 %
MTV316,7 %21,8 %1 689 00069 %
Sub5,0 %5,7 %1 180 00048 %
AVA1,5 %1,4 %789 00032 %
C More Total2,4 %2,7 %356 00015 %
MTV yhteensä25,7 %31,6 %1 817 00075 %
Nelonen7,0 %9,2 %1 468 00060 %
Jim3,2 %2,6 %989 00041 %
Liv1,2 %1,1 %788 00032 %
Hero0,9 %1,4 %557 00023 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,4 %14,3 %1 607 00066 %
TV52,3 %2,3 %970 00040 %
Kutonen3,8 %3,6 %940 00039 %
Frii1,4 %1,1 %581 00024 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %33 0001 %
TLC1,0 %0,7 %505 00021 %
Warner Bros. Discovery8,9 %8,2 %1 314 00054 %
STAR Channel2,1 %1,7 %733 00030 %
National Geographic Channel3,2 %2,0 %733 00030 %
Disney Finland5,2 %3,7 %1 031 00042 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,6 %1,8 %736 00030 %
Muut5,2 %4,5 %748 00031 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 062 00085 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.