Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 40/2022
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 249 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 221 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 98 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 36 t 19 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 11 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV136,9 %32,6 %1 186 00095 %
Yle TV26,3 %5,1 %1 069 00086 %
Yle Teema&Fem3,5 %3,2 %888 00071 %
Yle yhteensä46,8 %40,9 %1 202 00096 %
MTV322,2 %28,2 %1 161 00093 %
Sub1,9 %1,5 %695 00056 %
AVA2,1 %1,7 %704 00056 %
C More Total0,9 %1,2 %175 00014 %
MTV yhteensä27,2 %32,7 %1 182 00095 %
Nelonen7,2 %9,7 %986 00079 %
Jim2,5 %1,7 %648 00052 %
Liv1,3 %1,0 %664 00053 %
Hero0,9 %1,3 %453 00036 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,8 %13,6 %1 055 00084 %
TV51,6 %1,4 %678 00054 %
Kutonen1,0 %0,8 %510 00041 %
Frii2,3 %2,4 %549 00044 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %8 0001 %
TLC1,5 %1,3 %478 00038 %
Warner Bros. Discovery6,6 %5,9 %860 00069 %
STAR Channel0,7 %0,6 %412 00033 %
National Geographic Channel2,4 %1,4 %513 00041 %
Disney Finland3,1 %2,1 %644 00052 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV2,7 %3,4 %717 00057 %
Muut2,3 %2,1 %365 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 221 00098 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.