Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 40/2022
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 413 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 178 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 83 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 9 t 54 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 25 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV112,5 %12,0 %674 00048 %
Yle TV27,9 %6,8 %667 00047 %
Yle Teema&Fem1,2 %1,1 %293 00021 %
Yle yhteensä21,6 %19,8 %918 00065 %
MTV319,7 %24,2 %799 00056 %
Sub7,2 %7,5 %569 00040 %
AVA2,8 %2,3 %360 00025 %
C More Total3,0 %3,3 %159 00011 %
MTV yhteensä32,8 %37,3 %994 00070 %
Nelonen13,8 %16,5 %745 00053 %
Jim3,6 %3,3 %404 00029 %
Liv2,9 %2,6 %364 00026 %
Hero0,9 %1,2 %183 00013 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä21,3 %23,5 %893 00063 %
TV53,2 %3,3 %427 00030 %
Kutonen2,5 %2,6 %322 00023 %
Frii1,8 %1,4 %227 00016 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %6 0000 %
TLC2,6 %1,7 %271 00019 %
Warner Bros. Discovery10,3 %9,2 %661 00047 %
STAR Channel6,1 %3,6 %333 00024 %
National Geographic Channel1,8 %1,3 %231 00016 %
Disney Finland7,9 %4,9 %432 00031 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,6 %0,6 %162 00011 %
Muut6,7 %6,2 %382 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 178 00083 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.