Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 41/2022
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 413 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 176 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 83 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 9 t 47 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 24 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV114,2 %13,2 %702 00050 %
Yle TV28,8 %6,4 %683 00048 %
Yle Teema&Fem1,0 %1,0 %272 00019 %
Yle yhteensä24,0 %20,7 %904 00064 %
MTV319,8 %22,8 %819 00058 %
Sub7,1 %7,5 %570 00040 %
AVA2,4 %2,1 %373 00026 %
C More Total3,0 %3,8 %165 00012 %
MTV yhteensä32,3 %36,3 %949 00067 %
Nelonen12,6 %16,8 %719 00051 %
Jim3,7 %2,8 %390 00028 %
Liv2,4 %2,2 %373 00026 %
Hero1,6 %2,0 %242 00017 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä20,3 %23,8 %880 00062 %
TV53,4 %3,1 %459 00032 %
Kutonen2,4 %2,4 %370 00026 %
Frii2,0 %1,8 %204 00014 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %8 0001 %
TLC2,9 %2,1 %216 00015 %
Warner Bros. Discovery10,9 %9,6 %659 00047 %
STAR Channel5,5 %4,2 %356 00025 %
National Geographic Channel2,3 %1,7 %199 00014 %
Disney Finland7,8 %5,9 %442 00031 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,6 %0,7 %180 00013 %
Muut5,5 %5,2 %374 00026 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 176 00083 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.