Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 41/2022
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 519 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 158 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 86 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 21 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 46 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,0 %25,8 %1 695 00067 %
Yle TV26,0 %4,4 %1 511 00060 %
Yle Teema&Fem2,8 %2,2 %999 00040 %
Yle yhteensä37,7 %32,4 %1 898 00075 %
MTV324,2 %29,1 %1 801 00072 %
Sub3,2 %3,3 %1 061 00042 %
AVA2,8 %2,3 %889 00035 %
C More Total0,8 %0,8 %231 0009 %
MTV yhteensä31,0 %35,5 %1 943 00077 %
Nelonen10,1 %13,8 %1 509 00060 %
Jim2,1 %1,4 %834 00033 %
Liv1,9 %1,6 %918 00036 %
Hero1,1 %1,3 %578 00023 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä15,3 %18,2 %1 727 00069 %
TV52,5 %2,0 %970 00038 %
Kutonen0,9 %0,8 %624 00025 %
Frii2,4 %2,1 %640 00025 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %10 0000 %
TLC2,7 %2,3 %603 00024 %
Warner Bros. Discovery8,5 %7,3 %1 341 00053 %
STAR Channel1,5 %1,2 %585 00023 %
National Geographic Channel1,6 %1,0 %541 00021 %
Disney Finland3,2 %2,2 %868 00034 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,9 %2,5 %681 00027 %
Muut2,7 %2,3 %568 00023 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 158 00086 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.