Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 42/2022
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 519 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 170 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 86 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 3 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 43 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,0 %24,1 %1 680 00067 %
Yle TV27,1 %4,7 %1 451 00058 %
Yle Teema&Fem2,8 %2,7 %1 033 00041 %
Yle yhteensä37,9 %31,5 %1 841 00073 %
MTV323,2 %28,4 %1 787 00071 %
Sub2,8 %3,0 %1 019 00040 %
AVA2,6 %2,4 %952 00038 %
C More Total0,7 %0,5 %198 0008 %
MTV yhteensä29,4 %34,3 %1 929 00077 %
Nelonen11,0 %14,6 %1 556 00062 %
Jim1,9 %1,5 %830 00033 %
Liv2,3 %2,1 %1 001 00040 %
Hero1,1 %1,4 %593 00024 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä16,3 %19,6 %1 758 00070 %
TV52,6 %2,2 %1 011 00040 %
Kutonen1,0 %1,1 %632 00025 %
Frii2,3 %2,1 %612 00024 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %21 0001 %
TLC2,8 %2,3 %565 00022 %
Warner Bros. Discovery9,0 %7,9 %1 326 00053 %
STAR Channel1,6 %1,3 %648 00026 %
National Geographic Channel1,7 %1,0 %545 00022 %
Disney Finland3,3 %2,4 %870 00035 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,7 %2,3 %667 00026 %
Muut2,7 %2,4 %575 00023 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 170 00086 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.