Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 42/2022
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 249 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 218 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 98 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 37 t 18 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 20 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV135,3 %31,8 %1 199 00096 %
Yle TV27,8 %5,0 %1 063 00085 %
Yle Teema&Fem3,5 %3,8 %910 00073 %
Yle yhteensä46,6 %40,6 %1 205 00097 %
MTV321,2 %27,2 %1 172 00094 %
Sub2,3 %2,3 %710 00057 %
AVA2,2 %1,8 %693 00056 %
C More Total1,6 %1,4 %165 00013 %
MTV yhteensä27,2 %32,7 %1 187 00095 %
Nelonen6,5 %9,2 %928 00074 %
Jim2,2 %1,4 %672 00054 %
Liv1,3 %1,1 %648 00052 %
Hero0,8 %1,1 %487 00039 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,9 %12,9 %1 035 00083 %
TV51,8 %1,5 %721 00058 %
Kutonen1,6 %1,4 %499 00040 %
Frii2,2 %2,0 %487 00039 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %18 0001 %
TLC1,7 %1,5 %371 00030 %
Warner Bros. Discovery7,6 %6,6 %866 00069 %
STAR Channel0,9 %0,7 %435 00035 %
National Geographic Channel2,5 %1,4 %460 00037 %
Disney Finland3,3 %2,1 %605 00048 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV2,6 %3,5 %676 00054 %
Muut2,1 %2,4 %367 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 218 00098 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.