Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 43/2022
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 249 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 221 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 98 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 38 t 16 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 28 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV136,1 %32,9 %1 194 00096 %
Yle TV27,2 %5,1 %1 041 00083 %
Yle Teema&Fem3,4 %3,3 %919 00074 %
Yle yhteensä46,7 %41,3 %1 208 00097 %
MTV321,7 %27,8 %1 170 00094 %
Sub2,4 %2,5 %709 00057 %
AVA2,3 %1,7 %681 00055 %
C More Total1,0 %1,3 %188 00015 %
MTV yhteensä27,3 %33,4 %1 187 00095 %
Nelonen6,9 %9,4 %995 00080 %
Jim2,6 %1,6 %658 00053 %
Liv1,2 %1,2 %648 00052 %
Hero0,8 %0,9 %517 00041 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,5 %13,1 %1 065 00085 %
TV51,7 %1,4 %668 00054 %
Kutonen1,3 %1,0 %466 00037 %
Frii2,3 %2,0 %541 00043 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %15 0001 %
TLC1,9 %1,7 %434 00035 %
Warner Bros. Discovery7,3 %6,3 %831 00067 %
STAR Channel1,0 %0,7 %442 00035 %
National Geographic Channel2,5 %1,4 %493 00039 %
Disney Finland3,5 %2,0 %626 00050 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV2,1 %2,5 %692 00055 %
Muut2,1 %2,3 %340 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 221 00098 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.