Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 43/2022
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 959 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 221 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 85 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 20 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 46 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,3 %26,0 %3 232 00065 %
Yle TV27,2 %5,4 %2 961 00060 %
Yle Teema&Fem2,8 %2,5 %2 034 00041 %
Yle yhteensä38,3 %33,9 %3 636 00073 %
MTV320,4 %25,6 %3 416 00069 %
Sub3,7 %3,9 %2 225 00045 %
AVA2,5 %2,2 %1 747 00035 %
C More Total1,3 %1,6 %623 00013 %
MTV yhteensä27,9 %33,3 %3 762 00076 %
Nelonen9,2 %12,1 %3 029 00061 %
Jim2,9 %2,3 %1 817 00037 %
Liv2,0 %2,0 %1 896 00038 %
Hero1,0 %1,2 %1 300 00026 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä15,0 %17,6 %3 445 00069 %
TV52,5 %2,0 %1 918 00039 %
Kutonen2,0 %1,8 %1 470 00030 %
Frii2,1 %1,7 %1 270 00026 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %45 0001 %
TLC2,1 %1,7 %1 168 00024 %
Warner Bros. Discovery8,9 %7,5 %2 591 00052 %
STAR Channel2,3 %1,8 %1 410 00028 %
National Geographic Channel2,5 %1,5 %1 260 00025 %
Disney Finland4,8 %3,3 %1 907 00038 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,4 %1,6 %1 301 00026 %
Muut4,2 %3,8 %1 332 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 221 00085 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.