Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 43/2022
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 692 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 331 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 37 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 40 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,3 %24,4 %1 709 00063 %
Yle TV27,2 %4,9 %1 600 00059 %
Yle Teema&Fem2,6 %2,4 %1 028 00038 %
Yle yhteensä37,1 %31,7 %2 008 00075 %
MTV324,3 %30,2 %1 888 00070 %
Sub2,7 %2,7 %1 063 00040 %
AVA3,0 %2,5 %950 00035 %
C More Total0,7 %0,7 %256 0009 %
MTV yhteensä30,7 %36,1 %2 081 00077 %
Nelonen11,1 %14,3 %1 673 00062 %
Jim2,2 %1,6 %880 00033 %
Liv2,4 %2,3 %1 005 00037 %
Hero0,9 %0,9 %623 00023 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä16,5 %19,1 %1 910 00071 %
TV52,5 %1,7 %951 00035 %
Kutonen0,9 %1,0 %601 00022 %
Frii2,5 %2,0 %631 00023 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %12 0000 %
TLC2,8 %2,4 %614 00023 %
Warner Bros. Discovery8,9 %7,3 %1 319 00049 %
STAR Channel1,7 %1,3 %679 00025 %
National Geographic Channel1,7 %1,1 %534 00020 %
Disney Finland3,4 %2,4 %913 00034 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,2 %1,4 %637 00024 %
Muut2,6 %2,4 %632 00023 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 331 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.