Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 43/2022
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 312 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 521 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 85 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 20 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 37 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,9 %25,8 %3 342 00063 %
Yle TV27,6 %5,5 %3 148 00059 %
Yle Teema&Fem2,8 %2,5 %2 068 00039 %
Yle yhteensä38,3 %33,8 %3 851 00072 %
MTV320,3 %25,7 %3 584 00067 %
Sub3,7 %3,8 %2 299 00043 %
AVA2,5 %2,2 %1 779 00033 %
C More Total1,4 %1,6 %660 00012 %
MTV yhteensä27,9 %33,4 %3 988 00075 %
Nelonen9,4 %12,2 %3 187 00060 %
Jim2,9 %2,3 %1 857 00035 %
Liv2,0 %2,0 %1 928 00036 %
Hero1,0 %1,2 %1 311 00025 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä15,2 %17,7 %3 629 00068 %
TV52,5 %2,0 %1 950 00037 %
Kutonen1,9 %1,8 %1 482 00028 %
Frii2,1 %1,7 %1 287 00024 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %45 0001 %
TLC2,0 %1,7 %1 174 00022 %
Warner Bros. Discovery8,8 %7,5 %2 647 00050 %
STAR Channel2,3 %1,8 %1 458 00027 %
National Geographic Channel2,5 %1,5 %1 272 00024 %
Disney Finland4,8 %3,3 %1 964 00037 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,4 %1,6 %1 313 00025 %
Muut4,3 %3,9 %1 419 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 521 00085 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.