Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 43/2022
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 620 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 190 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 84 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 3 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 35 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,7 %27,5 %1 633 00062 %
Yle TV28,0 %6,1 %1 548 00059 %
Yle Teema&Fem2,9 %2,6 %1 040 00040 %
Yle yhteensä39,6 %36,2 %1 843 00070 %
MTV316,0 %20,5 %1 695 00065 %
Sub4,8 %5,2 %1 235 00047 %
AVA2,0 %1,8 %829 00032 %
C More Total2,1 %2,7 %404 00015 %
MTV yhteensä24,9 %30,2 %1 906 00073 %
Nelonen7,6 %9,7 %1 514 00058 %
Jim3,5 %3,0 %977 00037 %
Liv1,5 %1,8 %923 00035 %
Hero1,1 %1,5 %688 00026 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,8 %16,0 %1 719 00066 %
TV52,4 %2,4 %998 00038 %
Kutonen3,0 %2,7 %881 00034 %
Frii1,7 %1,5 %657 00025 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %34 0001 %
TLC1,2 %0,9 %560 00021 %
Warner Bros. Discovery8,7 %7,7 %1 328 00051 %
STAR Channel3,0 %2,4 %779 00030 %
National Geographic Channel3,4 %2,0 %737 00028 %
Disney Finland6,4 %4,4 %1 051 00040 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,7 %1,7 %675 00026 %
Muut6,0 %5,6 %787 00030 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 190 00084 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.