Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 42/2022
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 312 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 487 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 84 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 46 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 32 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,7 %25,3 %3 357 00063 %
Yle TV28,1 %5,5 %3 088 00058 %
Yle Teema&Fem2,8 %2,7 %2 065 00039 %
Yle yhteensä38,7 %33,5 %3 794 00071 %
MTV320,1 %25,0 %3 548 00067 %
Sub3,4 %3,7 %2 247 00042 %
AVA2,3 %2,2 %1 746 00033 %
C More Total1,6 %1,5 %566 00011 %
MTV yhteensä27,5 %32,4 %3 888 00073 %
Nelonen9,2 %12,3 %3 149 00059 %
Jim2,6 %2,1 %1 856 00035 %
Liv2,0 %1,9 %1 940 00037 %
Hero1,2 %1,6 %1 243 00023 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,9 %17,9 %3 606 00068 %
TV52,5 %2,3 %2 102 00040 %
Kutonen2,2 %2,2 %1 498 00028 %
Frii2,0 %1,7 %1 279 00024 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %60 0001 %
TLC2,0 %1,6 %1 014 00019 %
Warner Bros. Discovery9,2 %8,3 %2 716 00051 %
STAR Channel2,0 %1,6 %1 417 00027 %
National Geographic Channel2,5 %1,5 %1 271 00024 %
Disney Finland4,5 %3,0 %1 913 00036 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,7 %2,1 %1 342 00025 %
Muut4,2 %3,8 %1 393 00026 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 487 00084 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.