Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 44/2022
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 692 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 335 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 41 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 40 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,6 %25,1 %1 806 00067 %
Yle TV28,7 %6,4 %1 659 00062 %
Yle Teema&Fem3,1 %3,5 %1 078 00040 %
Yle yhteensä39,4 %35,0 %2 040 00076 %
MTV322,3 %27,3 %1 901 00071 %
Sub2,7 %2,6 %1 119 00042 %
AVA2,7 %2,4 %939 00035 %
C More Total0,7 %0,7 %230 0009 %
MTV yhteensä28,3 %33,0 %2 038 00076 %
Nelonen10,6 %13,7 %1 601 00059 %
Jim2,0 %1,5 %935 00035 %
Liv2,1 %1,7 %987 00037 %
Hero0,9 %1,1 %611 00023 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä15,6 %18,0 %1 844 00069 %
TV52,5 %2,0 %980 00036 %
Kutonen1,1 %1,0 %637 00024 %
Frii2,3 %1,9 %628 00023 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %18 0001 %
TLC2,9 %2,4 %671 00025 %
Warner Bros. Discovery9,1 %7,5 %1 368 00051 %
STAR Channel1,8 %1,5 %719 00027 %
National Geographic Channel1,7 %1,3 %587 00022 %
Disney Finland3,5 %2,8 %987 00037 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,6 %1,8 %635 00024 %
Muut2,8 %2,3 %585 00022 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 335 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.