Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 41/2022
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 249 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 229 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 98 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 37 t 33 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 22 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV137,0 %33,7 %1 210 00097 %
Yle TV26,4 %4,4 %1 052 00084 %
Yle Teema&Fem3,7 %3,1 %908 00073 %
Yle yhteensä47,0 %41,2 %1 213 00097 %
MTV322,4 %28,4 %1 170 00094 %
Sub2,5 %2,5 %708 00057 %
AVA2,2 %1,7 %631 00051 %
C More Total0,9 %1,1 %163 00013 %
MTV yhteensä28,0 %33,6 %1 185 00095 %
Nelonen6,4 %8,7 %959 00077 %
Jim2,5 %1,5 %673 00054 %
Liv1,1 %0,9 %637 00051 %
Hero0,9 %1,2 %430 00034 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,9 %12,3 %1 055 00084 %
TV51,6 %1,3 %685 00055 %
Kutonen1,2 %0,9 %487 00039 %
Frii2,1 %2,0 %512 00041 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %5 0000 %
TLC1,6 %1,5 %415 00033 %
Warner Bros. Discovery6,5 %5,8 %856 00069 %
STAR Channel0,8 %0,6 %401 00032 %
National Geographic Channel2,3 %1,3 %522 00042 %
Disney Finland3,1 %1,9 %649 00052 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV2,9 %3,8 %731 00059 %
Muut2,1 %2,0 %346 00028 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 229 00098 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.