Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 38/2022
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 620 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 161 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 82 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 41 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 23 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,8 %26,4 %1 639 00063 %
Yle TV27,7 %7,1 %1 548 00059 %
Yle Teema&Fem3,0 %2,7 %1 051 00040 %
Yle yhteensä41,5 %36,2 %1 913 00073 %
MTV316,6 %21,7 %1 703 00065 %
Sub4,8 %5,8 %1 256 00048 %
AVA1,7 %1,6 %790 00030 %
C More Total2,2 %2,8 %456 00017 %
MTV yhteensä25,4 %31,9 %1 857 00071 %
Nelonen8,1 %10,2 %1 505 00057 %
Jim3,2 %2,8 %913 00035 %
Liv1,5 %1,5 %756 00029 %
Hero1,0 %1,5 %611 00023 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,8 %16,1 %1 680 00064 %
TV52,7 %2,6 %1 006 00038 %
Kutonen2,8 %2,6 %869 00033 %
Frii1,8 %1,6 %590 00023 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %24 0001 %
TLC1,0 %0,7 %480 00018 %
Warner Bros. Discovery8,4 %7,4 %1 327 00051 %
STAR Channel2,7 %2,4 %780 00030 %
National Geographic Channel3,4 %1,9 %738 00028 %
Disney Finland6,1 %4,3 %1 078 00041 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,7 %1,9 %722 00028 %
Muut4,3 %4,2 %769 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 161 00082 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.